Allmänna villkor

Beställning

Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på hemsidan. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges vid ditt köp. Vår fraktavgift inom Sverige är 39 kr. Observera att debitering sker i samband med din beställning. För att kunna beställa hos oss måste du ha fyllt 18 år. Enligt svensk lag accepterar The Green Guide inga kreditköp under 18 år. The Green Guide förbehåller sig rätten att i särskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis vid falska personuppgifter och/eller betalningsanmärkningar).

Avbeställning

En avbeställning är inte möjlig efter det att beställningen genomförts och är expedierad. I de fall där beställningen är genomförd måste du som kund motta beställningen, och har sedan rätten att returnera beställningen (se nedan). Om du inte tar emot din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 100 kr.

Orderbekräftelse

När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med oss angående din beställning. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis. Om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta oss. Leverans och transport Beräknad leveranstid för varor som finns i lager är vanligtvis mellan 2 – 5 dagar. Vid leveransförseningar kommer vi att kontakta dig per mail. Paket levereras normalt till närmaste utlämningsställe vilka ska lösas ut inom den tid som anges på aviseringen. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS.

Priser och varulager

Vi reserverar oss för felaktiga priser på hemsidan samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager eller ej. The Green Guide har rätt att korrigera eventuella fel av detta slag och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan vi tvingas häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi givetvis att kontakta dig.

Kampanjer och erbjudanden

Priser för kampanjer eller erbjudanden gäller så långt varan finns i lager, om inget slutdatum anges. Det går inte att kombinera eventuella rabattkoder eller kampanjer, endast en rabattkod per köp. Ångerrätt Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Ångerfristen är 14 dagar, räknat från den dag du mottagit paketet. Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta oss inom ångerfristen via e-post till info@thegreenguide.se. Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varorna i förändrat skick har The Green Guide rätt att dra av en summa från returbeloppet motsvarande varans värdeminskning.

Byte och returer

Du skickar in din retur eller ditt byte på egen bekostnad till nedanstående adress.
The Green Guide AB
Helmfeltsgatan 17
254 40
Helsingborg Sverige

Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Använd helst samma låda som vi skickat dina varor i. Spara ditt inlämningskvitto. Var noga med att notera vem returen kommer ifrån (dvs. med fullständigt för- och efternamn, samt ordernummer). Märk paketet med antingen ”RETUR” eller ”BYTE” för att underlätta hanteringen. Så fort vi mottagit och hanterat din retur eller ditt byte skickar vi en bekräftelse via e-post.

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 10 arbetsdagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din återbetalning kommer att skickas via e-post. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta oss så hjälper vi dig.

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp.

Reklamation

Reklamationsrätten täcker endast varor som är felaktiga. Om fel upptäcks på en vara ska du som kund kontakta vår kundtjänst så snart du upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något ursprungligt fel eller är felaktig. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.

Presentkort

Våra presentkort är en värdehandling som gäller som betalningsmedel för The Green Guides samtliga produkter. Vid bokning eller betalning online skall presentkortsnumret uppges vid betalnings- eller bokningstillfället. Vid betalning eller bokning på plats ska presentkortet medtas. Värdet av presentkortet uppgår till angivet belopp. Eventuellt kvarstående belopp kan sparas och nyttjas vid annat tillfälle. Betalning för presentkortet sker antingen via kort direkt eller faktura. Förlorat presentkort ersätts inte. Presentkortet kan inte lösas in mot kontanter. Alla priser är angivna i svenska kronor. Presentkortet har en giltighetstid om två år från köptillfället.Datahantering

När du handlar hos The Green Guide registreras dina personuppgifter i vårt system. När du beställer hos oss godkänner du därigenom att vi hanterar dina personuppgifter. Vår datalagringspolicy finner du här.

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller leveranssvårigheter orsakade av omständigheter utom vår kontroll såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser och så vidare.

 

Pin It on Pinterest